طرز تهیه بستنی رولی با پودر بستنی آماده

بستنی رولی امروزه یکی از محبوب ترین دسرها و بستنی هایی است که در انواع کافی شاپ ها، فود کورت ها و بستنی فروشی ها به فروش می رسد.

حالا می خواهیم آموزش دهیم چگونه می توانید بستنی رولی را با پودر بستنی پرپروک آماده نمایید. قبل از آن بیاییم درباره بستنی رولی بیشتر بدانیم.

بستنی رولی

بستنی رولی چیست؟

ما در مورد چه صحبت می‌کنم؟ آن چرخش‌های شیرین و خامه‌ای بستنی که در یک فنجان کوچک در کنار هم قرار گرفته‌اند و با مواد رنگارنگ پوشانده شده‌اند.

بستنی رول شده یک دسر منجمد است که منشا آن تایلند است و اغلب به آن بستنی رول شده تایلندی یا بستنی سرخ شده می گویند.

بسیاری این معجون خامه‌ای را به عنوان خوراکی‌ای می‌شناسند که هر تابستان فید اینستاگرام آنها را پر می‌کند.

بستنی رولی

طرز تهیه بستنی رولی با پودر بستنی آماده

اگر فکر می‌کنید فقط می‌توانید بستنی رول شده را از حرفه‌ای‌ها بخرید در اشتباه هستید!، خبرهای خوبی برای شما داریم، ساختن بستنی رولی توسط خود از ابتدا آسان است، و باور کنید یا نه، فقط به دو ماده نیاز دارید، به همراه ترکیب‌هایی که انتخاب می‌کنید.

مواد لازم:

  • پودر بستنی
  • آب یا شیر (بستگی به نوع پودر بستنی شما دارد که بر پایه شیر است یا بر پایه آب)
  • کمی نمک
  • مخلوط های اختیاری: آجیل خرد شده، اورئوس، پودر کاکائو، مربای توت فرنگی، اسپرینکل، کارامل، خمیر کوکی
  • تاپینگ های اختیاری: خرس صمغی، موچی، میوه تازه، اسپرینکلز، تکه های کیک، چیپس شکلات، چوب شور

طرز تهیه بستنی رولی:

1- ابتدا پایه بستنی رولی را آماده می کنیم، بر اساس نوع پودر بستنی که بر پایه آب است یا شیر، بستنی را آماده می کنیم.

دستورالعمل تهیه ی بستنی پایه شیر
مقدار ۲ کیلوگرم پودر بستنی را با ۷ لیتر شیر پرچرب بوسیله همزن مخلوط می نماییم سپس مایع بستنی آماده شده را بمدت ۲ تا ۴ ساعت داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از آن داخل دستگاه مورد نظر می ریزیم و بستنی مورد نظر آماده ی مصرف است که بسته به نوع دستگاه به صورت قیفی یا اسکوپ و یا رولی در اختیار مشتری قرار می گیرد.

دستورالعمل تهیه ی بستنی پایه آب
مقدار ۲ کیلوگرم پودر بستنی را با ۵ لیتر آب آشامیدنی بوسیله همزن مخلوط می نماییم سپس مایع بستنی آماده شده را بمدت ۲ تا ۴ ساعت داخل یخچال نگهداری می کنیم و بعد از آن داخل دستگاه بستنی ساز می ریزیم.

نکته: مقدار بستنی آماده شده توسط شما نسبت به مقدار مصرفی شماست مثلا 400 گرم پودربستنی را با 1 و نیم لیتر شیر مخلوط کنید.

حالا بستنی مورد نیاز را برای ادامه کار در دسترس دارید.

2- در این مرحله باید سینی بستنی ساز را آماده کنید، اگر دستگاه سینی بستنی رولی ندارید و یا اگر در فریزر خود جایی برای نگهداری تعداد زیادی سینی ندارید، این روش را برای تبدیل آشپزخانه خود به یک بستنی فروشی رول شده امتحان کنید.

گلوله های یخ خشک را خریداری کنید، که اساساً یخ خشک خرد شده هستند، که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است. با استفاده از دستکش های ایمن برای دما و احتیاط شدید، یخ خشک را در یک ورقه پخت بریزید و ظرف را پر کنید. سپس سینی بستنی رول شده خود را روی آن قرار دهید.

یخ خشک کل سینی شما را سرد نگه می دارد و چرخاندن بستنی را بسیار آسان می کند. اگر یخ خشک باعث سفت شدن بیش از حد بستنی شما شد، سینی را از روی یخ خشک بردارید و دوباره امتحان کنید. این کار به تمرین و ریتم نیاز دارد، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، در تهیه بستنی رول شده در خانه حرفه ای خواهید بود.

3- پایه بستنی خود را روی یک تابه ورق فلزی یا ورقه پخت لبه دار بریزید. مطمئن شوید که ضخامت آن کمتر از نیم سانتیمتر باشد. 1/3 سانتی متر ایده آل است. فقط باید کف تابه را بپوشاند.

اگر می‌خواهید مخلوطی اضافه کنید، آن را روی ظرف ورقه‌ای بپاشید و از یک کاردک سیلیکونی استفاده کنید تا با دقت آن را به طور مساوی در سراسر پایه بستنی پخش کنید.

قالب ورق را در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند، حداقل 4 ساعت.

4- پس از اینکه بستنی شما جامد شد، ظرف ورقه ای را از فریزر خارج کنید. ظرف ورق را با یک طرف بلندتر به سمت خود قرار دهید. از یک کاردک فلزی با لبه های تیز یا صاف استفاده کنید تا بستنی را با دقت به نوارهای پهن 8 سانتی متری برش دهید.

5- در مرحله بعد، از کاردک خود برای خراش دادن استفاده کنید و سپس به آرامی هر نوار را (با زاویه 45 درجه) در یک لوله محکم فشار دهید و به سرعت از بالا به پایین کار کنید. اگر رول برای شکل دادن به پایه تابه نیاز به کمک دارد، می توانید از یک چاقوی کره استفاده کنید تا ورق را به شکل رول درآورید. از انبر برای انتقال رول تمام شده به ظرف سرو خود استفاده کنید (کاسه های خنک با طرفین صاف یا رامکین بهترین کار را دارند). این کار را با باقی مانده بستنی یخ زده روی تابه ورق تکرار کنید.

6- با هر تاپینگی که می خواهید آن را تزئین کنید، حالا بستنی رولی شما آماده است.

امیدواریم در تهیه بستنی رولی شما را راهنمایی کرده باشیم. مجموعه پرپروک آماده ارایه و فروش انواع پودر بستنی با طعم های مختلف به شما عزیزان می باشد، تا بتوانید بستنی رولی مورد نظر خود را بسازید.

برگرفته شده از وب سایت: https://www.realsimple.com/food-recipes/browse-all-recipes/rolled-ice-cream-recipe

بستنی رولی
The last comment and 75 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

All rights of this website belong to Perperuk Food.کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مواد غذایی پرپروک می باشد.جميع حقوق هذا الموقع تنتمي إلى شركة بربروك للمنتجات الغذائية.