نحوه تولید انواع مختلف بستنی

بستنی ترکیبی منجمد از مخلوط خامه شیرین و هوا است که به آن انواع طعم‌ دهنده‌ های مختلف اضافه می‌ کنند. بستنی باید حاوی حداقل ده درصد چربی شیر و حداقل بیست درصد ماده خشک باشد و حاوی مواد شیرین‌ کننده ،استابیلایزر (ثعلب) مطمئن و با‌ کیفیت و انواع طعم دهنده‌ های مختلف مانند توت ‌فرنگی، شکلاتی، ذغالی و……است؛ با این حال تمامی درصد های مواد در بستنی برحسب گرم نسبت به وزن محصول نهایی محاسبه می‌شود. طرز تهیه و مواد اولیه برای تمام بستنی ‌ها تقریبا یکسان است، اما طیف گسترده ای از مواد و دستور ‌العمل‌ ها وجود دارد که در زیر اشاره می ‌کنیم :

بستنی خامه ‌ای:

۱) بستنی‌ های معمولی: ( این بستنی ها شامل هشت درصد چربی شیر و سی ‌و ‌دو درصد ماده خشک می ‌باشند)
۲) بستنی‌‌های میوهای: (این نوع از بستنی‌ ها دارای شش درصد چربی شیر و سی درصد ماده خشک هستند و پانزده درصد میوه خورد شده یا عصاره میوه استفاده می‌ شود. )
۳) تخم مرغی: ( در ترکیبات این بستنی از هفت درصد زرده تخم مرغ یا به شکل خشک استفاده شده است.)

بستنی شیری:

۱) بستنی‌ های معمولی: (این بستنی‌ ها ذاتا بر پایه شیر بوده و سه درصد چربی شیر و بیست ‌و‌ هشت درصد ماده خشک هستند)
۲) بستنی ‌های میوه ‌ای: (کافی است روی بسته بندی محصول کلمه بستنی شیر ذکر شود)

تولید انبوه بستنی همراه با فوت‌ و‌ فن های زیادی در مراحلی مانند مخلوط کردن مواد اولیه ،پاستوریزاسیون ،هموژینزاسیون ،رسیدن مخلوط ،انجماد و سفت کردن است که در صورت رعایت نکردن آن باعث افت کیفیت محصول می‌شود؛اما شما میتوانید بستنی را به راحتی و به آسانی با پودر بستنی در طعم های مختلف را همراه با دستگاه‌ های بستنی ساز آماده کنید ،در ضمن شما با پودر بستنی پرپروک نیز می توانید بستنی را به آسانی در منزل خود تهیه کرده و نوش‌ جان کنید.

نحوه تولید انواع مختلف بستنی
The last comment and 8 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

All rights of this website belong to Perperuk Food.کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مواد غذایی پرپروک می باشد.جميع حقوق هذا الموقع تنتمي إلى شركة بربروك للمنتجات الغذائية.