آشنایی با آبمیوه های NFC و FC

همه ی شما با شنیدن اسم آبمیوه معمولا به یاد روزهای گرم تابستان و رفع عطش حاصل از گرمای سوزان تابستان می افتید ، اما اگر در اینجا نام آب انار یا آب زرشک را بیاورم صد در صد سرمای زمستان و پیاده روی در پیاده رو خیابان را درحالیکه یه لیوان آب انار یا زرشک ترش خوشمزه و تازه را در دست دارید به خاطر می آورید.
اگر یک عصر تابستان دلتان هوای همان آب انار طبیعی و خوشمزه ی زمستان را کند احتمالا به سراغ آبمیوه های صنعتیFC می روید که نه تنها اون حس رضایت بخش را به شما نمیدهد بلکه طعم و عطر واقعی نیز دارد.
پس در ای مواقع چه باید کرد؟آ
یا میتوان آبمیوه ای با همان طعم و عطر تازه و طبیعی پیدا کرد؟
شما از آبمیوه های NFC چیزی شنیده اید؟
در این مقاله سعی داریم شما را با آبمیوه های NFC و FC ، نحوه ی تولید و تفاوتهای آنها آشنا سازیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات کامل و کافی به شما بدهیم.

آبمیوه nfc

آبمیوه صنعتی یا FC چیست؟

آبمیوه های FC شامل آبمیوه، نکتار و نوشیدنی هایی است که بصورت پاکتی یا شیشه‌ای در دسترس قرار دارند . برای تهیه ی این آبمیوه ها از کنسانتره یا پوره ی میوه ی حرارت دیده شده استفاده میشود که معمولا دارای مواد نگهدارنده ، افزودنی های مجاز و شکر هستند.

آبمیوه ی طبیعی یا NFC چیست؟

آبمیوه های NFC آبمیوه هایی طبیعی بدون هیچ مواد افزودنی حتی آب هستند ، در این آبمیوه به هیچ عنوان از کنسانتره استفاده نمی شود و همان آب میوه را بسته بندی و در اختیار عموم قرار می دهند.این روش به دلیل اینکه میوه هیچ حرارتی ندیده و مواد افزودنی به آن اضافه نشده است ، آبمیوه همان طعم و عطر واقعی و تازه را به شما میدهد.

آبمیوه ان.اف.سی

نحوه ی تولید آبمیوه های FC

آبمیوه های FC یا همان آبمیوه های صنعتی معمولا همگی به یک روش تهیه می شوند. برای تهیه ی این آب میوه ها در ابتدا به منظور جدا کردن خاک، گرد و غبار ، برگ و غیره که توسط میوه حمل می گردند و نیز به منظور دور نمودن بقایای حشره کش های موجود بر روی میوه ها عملیات شست شو انجام می گیرد.
عمل شست و شو به اینصورت است که میوه ها را در دستگاهی که بشکل شناور است قرار میدهند تا ذرات خاک و غیره که سنگین وزن هستند ته نشین شوند و با تزریق هوا به داخل این شناورها باعث تکان دادن میوه ها شده و شسته میشوند، همزمان با آن مواد اضافه مانند برگ ، چوب و غیره که سبک وزن هستند روی آب شناور میشوند و با سرریز کردن آب جدا میگردند.سپس میوه ها به وسیله ی یک بالابر شیبدار و توسط یک دوش آب آبکشی شده و به مرحله ی بعد وارد می شوند. در مرحله ی بعد آب میوه ها توسط دستگاه گرفته شده و در مخزن بزرگی که در شرایط خلاء است حرارت بالا داده می شود تا غلظت آنها زیاد شود و به صورت کنسانتره در آیند، سپس در دمای 7 یا 8 درجه نگهداری میشود تا زمانی که برای تهیه ی آبمیوه انتقال داده شوند.
برای تولید آبمیوه های صنعتی کنسانتره میوه را با آب تصفیه شده و سختی گیری شده و شکر محلول مخلوط میکنند.البته شایان ذکر است که شکر محلول فقط در نوشیدنی ها استفاده میشود و میزان آن هم به فرمولاسیون تولید هر محصول بستگی دارد و بقیه محصولات تنها حاوی کنسانتره و آب هستند. طی فرآیند تولید آبمیوه و با توجه به فرمولاسیون تولید هر محصول، حجم مشخصی از برخی مواد مغذی مانند ویتامین C و رنگ‌های خوراکی مانند بتاکاروتن به‌عنوان پیش‌ساز ویتامین A در بدن ،هم به گروهی از محصولات افزوده می‌شود. به علاوه، تولیدکنندگان از صمغ و پکتینی که از خود میوه‌ها می‌گیرند هم به‌صورت محلول برای قوام دادن به محصول نهایی خود استفاده می‌کنند و پس از آن عملیات پاستوریزاسیون انجام شده و به مرحله ی آماده سازی و پرکردن بطری ها می روند. اما به دلیل اضافه کردن مواد نگهدارنده و افزودنی ها طعم و عطر واقعی میوه را به شما نمیدهد.

تولید fc

نحوه ی تولید آبمیوه های NFC

برای تهیه ی آبمیوه های NFC نیز همانند آبمیوه های FC شست و شو داده می شوند و سپس وارد مرحله ی آبگیری می شوند. در این مرحله مانند مرحله ی قبل آب میوه بطور کامل گرفته می شود و اینبار مستقیما وارد مرحله ی پاستوریزاسیون شده و بعد از آن در بشکه هایی داخل سردخانه با دمایی منفی 18 درجه قرار می گیرد تا در زمان مناسب درون بطری ریخته شده و در اختیار عموم قرار گیرد.
این روش یکی از بهترین روش های تهیه ی آبمیوه است که کمترین آسیب را به ویتامین ها و طعم و عطر آبمیوه می رساند و در تمام فصول می توان همان طعم واقعی و تازه را برای شما به ارمغان آورد.

آبمیوه ان.اف.سی

تفاوت های آبمیوه های FC و NFC

  1. آبمیوه های FC به دلیل افزودن آب و فیلتر شدن، رنگی روشن و شفاف دارند اما آبمیوه های NFC کدر و با غلظت بالا هستند.
  2. آبمیوه های FCبدلیل افزودن شکر ، مواد نگهدارنده و استخراج بو و عطر طبیعی در تولید کنسانتره و همچنین افزودن اسانس و سایر افزودنی ها طعم و عطر مصنوعی دارند و لذت نوشیدنی طبیعی و سالم را به شما نمی دهند اما آبمیوه های NFC هیچگونه افزودنی نداشته و کاملا طعم و عطر نوشیدنی تازه را به شما می دهد.
  3. آبمیوه های FC به دلیل حرارت بالا دیدن، برای نگهداری به دمای بالای صفر نیاز دارد که هزینه ی نگهداری آنها بسیار پایین است اما آبمیوه های NFC برای نگهداری به دمای پایین تر از صفر نیاز داشته که هزینه ی نگهداری آنها بالاست.
  4. آبمیوه های FC بدلیل اینکه آب ،آبمیوه بطور کامل گرفته میشود و به شکل کنسانتره در می آید حجم کمتری میگیرد اما آبمیوه های NFC به دلیل عدم وجود حرارت در فرایند تولید و عدم حذف آب طبیعی موجود در آبمیوه و عدم استخراج اسانس حجم بیشتری میگیرد و نگهداری آن پرهزینه تر است.
  5. غلظت آبمیوه های NFC از FC بیشتر است.
  6. آبمیوه های NFC نسبت به FC دارای سلامت بیشتری است.
  7. آبمیوه های NFC بسیار مشتری پسند است و شما در تمام فصول سال می توانید طعم واقعی آبمیوه را داشته باشید.
    در انتها شایان ذکر است که بدانید تمام دنیا به سمت سلامتی و طبیعی بودن هستند و در طی چند سال اخیر آبمیوه های NFC در سراسر جهان طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و در آینده ای نه چندان دور این روش یکی از متداول ترین روش های تولید آبمیوه می گردد چون هر روز به طرفداران آن افزوده می شود.

شما نیز با یکبار مصرف این نوشیدنی ها یکی از طرفداران آن خواهید شد.

The last comment and 3 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

All rights of this website belong to Perperuk Food.کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مواد غذایی پرپروک می باشد.جميع حقوق هذا الموقع تنتمي إلى شركة بربروك للمنتجات الغذائية.