خاصیت های بستنی چیست؟

بستنی یک دسر یخ‌زده شیرین است ،که به عنوان یک میان وعده خورده میشود. این دسر ممکن است از شیر لبنی، خامه یا پودر بستنی به همراه ثعلب (استابیلایزر) در طعم‌ های مختلف تهیه میشود.
خوب اگر به شما بگوییم ،بستنی اگر به صورت متوسط مصرف شود ،فواید و خاصیت‌های شگفت انگیزی برای سلامتی ما دارد. در ادامه به چند نوع از فواید بستنی می‌پردازیم:
۱. بستنی منبع ویتامین ها است:
آیا می‌دانستید بستنی منبع بزرگی از ویتامین‌ها که شامل E,A,B-6,B-12,C,K,D است! علاوه بر‌ این ویتامین‌ها ،بستنی حاوی نیاسین، تیامین، ریبو‌فلاوین نیز است.
۲. تامین انرژی :
بستنی غنی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها ،پروتئین‌ها است که همه‌ی این موارد برای تولید انرژی بدن نیاز است. پس بستنی نه‌ تنها دارای ارزش غذایی است، بلکه یک منبع انرژی باورنکردنی است. با‌ این حال در مصرف آن زیاده ‌روی نکنید.
۳. بستنی منبع مواد معدنی:
مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر در بستنی یافت میشود . کلسیم برای ما یک ماده معدنی ضروری است زیرا باعث حفظ سلامت استخوان‌ها و کاهش احتمال سنگ کلیه میشود.
۴. مغز را تحریک می‌کند:
بستنی باعث تحریک ترومبوتونین می‌شود که هورمون خوشبختی است و به کاهش میزان استرس در بدن کمک می‌کند.بستنی از شیر ساخته شده است که حاوی تریپتوفان_L است. این ماده یک آرام‌بخش طبیعی است و به آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند.همچنین به جلو‌گیری از علائم بی‌خوابی کمک می‌کند.
۵. بستنی شما را خوشحال می‌کند:
احساس کمبود یا ناراحتی می‌کنید؟ حتما خوردن یک بستنی را امتحان کنید؛ زیرا خوردن بستنی در واقع می‌تواند شما را سرگرم کند. یک توضیح علمی نیز برای خوردن بستنی وجود دارد، وقتی بستنی می خورید، بدن شما هورمونی به نام سروتین تولید می‌کند که یک نوع هورمون احساس خوب است که باعث می‌شود احساس خوشبختی کنید.

خاصیت ‌های بستنی
نظر و پرسش شما ثبت گردید و در حال بررسی و پاسخ توسط تیم ما می باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

All rights of this website belong to Perperuk Food.کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مواد غذایی پرپروک می باشد.جميع حقوق هذا الموقع تنتمي إلى شركة بربروك للمنتجات الغذائية.