طرز تهیه ی بستنی با پودر بستنی

برای تهیه ی بستنی با پودر بستنی می توان از دستگاه های بستنی قیفی، بارسفت کن، بستنی رولی و دستگاه های خانگی استفاده کرد.

دستورالعمل تهیه ی بستنی پایه شیر

مقدار 2 کیلوگرم پودر بستنی را با 7 لیتر شیر پرچرب بوسیله همزن مخلوط می نماییم سپس مایع بستنی آماده شده را بمدت ۲ تا ۴ ساعت داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از آن داخل دستگاه مورد نظر می ریزیم و بستنی مورد نظر آماده ی مصرف است که بسته به نوع دستگاه به صورت قیفی یا اسکوپ و یا رولی در اختیار مشتری قرار می گیرد.

دستورالعمل تهیه ی بستنی پایه آب

مقدار 2 کیلوگرم پودر بستنی را با ۵ لیتر آب آشامیدنی بوسیله همزن مخلوط می نماییم سپس مایع بستنی آماده شده را بمدت ۲ تا ۴ ساعت داخل یخچال نگهداری می کنیم و بعد از آن داخل دستگاه بستنی ساز می ریزیم.

طرز تهیه ی بستنی با پودر بستنی

انواع دستگاه بستنی ساز و طرز تهیه ی بستنی با پودر بستنی در آن:

دستگاه های بستنی ساز انواع مختلفی دارند. بسیاری از ما مدل هایی که در بیرون و در بستنی فروشی ها و … وجود دارند را دیده ایم و برایمان آشنا هستند.
این دستگاه ها برای تولید بستنی قیفی هستند اما دستگاه های دیگری مثل بارسفت کن نیز موجود است که برای تهیه ی انواع بستنی سوربتو و اسکوپ استفاده می شود البته برخی از دستگاه ها کوچک هستند و از آنها در خانه هم می توان استفاده کرد.

دستگاه بستنی ساز قیفی

همانطور که اشاره شد برای درست کردن این نوع بستنی قیفی نیاز به دستگاه بستنی ساز است.طرز تهیه ی بستنی با پودر بستنی در دستگاه بستنی ساز بسیار آسان است. دستگاه بستنی ساز باید به طور همزمان مراحل کره گیری و سرمایش ترکیب بستنی را انجام دهد. تا به این ترتیب هوا دهی مناسب صورت گیرد و کریستال های یخ را در اندازه های بسیار کوچک نگه دارد. کره گیری در دستگاه به این معناست که اگر میزان کره موجود در این بستنی ها بیشتر از محدود اشاره شده (حدود 3-6 درصد) باشد، عمل تفکیکی که داخل دستگاه رخ می دهد این میزان اضافی کره را از بین می برد. خوبی این دستگاه ها این است که می توان بستنی را بلافاصله پس از آماده شدن، مصرف کرد. در این دستگاه ها ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می باشند، اغلب بیشتر سرما داده می شوند تا قوام و سفت بودن خود را حفظ کنند.

دستگاه بستنی ساز قیفی

دستگاه بار سفت کن

یکی دیگر از دستگاه های تولید بستنی ،دستگاه بارسفت کن می باشد که برای تهیه انواع بستنی قیفی، اسکوپی، سنتی، میوه ای، ترکیبی و انواع دسر کاربرد دارد و طرز تهیه ی بستنی با پودر بستنی در آن آسان است و این قدرت را دارد تا بتواند مدل های مختلف بستنی با طعم های مختلف در حجم معقول برای شما تولید کند. این دستگاه در گروه دستگاه های صنعتی قرار دارد و انواع مختلف و بسیار خوبی برای تولید انواع بستنی دارد. این دستگاه ها در ابعاد کوچک ،متوسط و بزرگ در مدل های مختلف ساخته شده اند که تمام آن ها با شرایط اقلیمی شهر های مختلف سازگاری دارند. تولید بستنی در این دستگاه ها به اینصورت است که پس از ریختن مایه بستنی و مواد اولیه تولید بستنی در آن، شرایط دمایی مناسب برای ایجاد بستنی از آن مواد اولیه را ایجاد می کند. مهم ترین شرط برای انجام شدن این فرایند، دمای پایین مناسب یخ بستن نسبی مواد اولیه بستنی است.

امیدواریم این مقاله درباره تهیه ی بستنی با پودر بستنی برای شما مفید باشد.

دستگاه بار سفت کن:
The last comment and 4 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

All rights of this website belong to Perperuk Food.کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مواد غذایی پرپروک می باشد.جميع حقوق هذا الموقع تنتمي إلى شركة بربروك للمنتجات الغذائية.